Nowadays, in CMC's lessons, we're making presentations in English about one of our blogg posts. These consist of speak for 4 minutes (approximately) explaining the chosen topic in the post with fluency and clarity, using clear language and in accordance with item.
When the student complete his presentation his classmates ask he about the topic and he has to answer correctly and showing a knowledge of the topic.
In my opinion that's a good way to work in class because it is fun and the lessons are more bearable than doing exercises. Another reason reason why I seem a good idea is because doing these presentations we acquire more knowledge and fluency in English speaking.
miércoles, 23 de abril de 2014
martes, 22 de abril de 2014
Trasplante bilateral de brazos en España.
Cada vez son posibles más trasplantes de órganos gracias a los avances realizados en el campo de la sanidad.
Médicos del Hospital Universitario de La Paz de Madrid han realizado con éxito el segundo trasplante bilateral de brazos y antebrazos de España y el quinto del mundo, en un hombre de 41 años al que en 2012 tuvieron que amputarle ambas extremidades a consecuencia de una grave quemadura eléctrica producida en un accidente laboral.
Dicha operación fue llevada a cabo por más de 20 profesionales en la que tuvieron que reconectar huesos, músculos, vasos sanguíneos y tejidos, lo que supuso una complicada intervención.
Por suerte esta operación finalizó exitosamente y se espera que el paciente pueda recuperar la movilidad entre 8 y 15 meses.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)
.jpg)